תפריט

כל מה שהיה השבוע 1.10.20

פורסם
1090 צפיות
כל מה שהיה השבוע 1.10.20

בישראל, הסגר ממשיך להחריף וסופו לא נראה באופק והאיסורים על טיסות לחו"ל בזמן הסגר עדיין תקפים,. במדינות אחרות בעולם דוגמת יוון, ספרד ואחרות, גם מדברים שוב על סגר או על החמרת ההנחיות בערים גדולות, למשל באתונה. בארצות הברית, לעומת זאת, לצד הקורונה מתנהל מירוץ צמוד לנשיאות. כחלק מהניסיון של הנשיא הנוכחי דונלד טראמפ לזכות בקולות הקהילה הלהט"בית, בנו אריק טראמפ, התראיין השבוע לרשת פוקס ובעצם יצא מהארון.

כפי שפורסם במאקו גאווה, בריאיון הוא אמר שהוא "חלק מקהילת הלהט"ב", כשהוא בעצם סטרייט. בעקבות הסערה על דבריו של הבן של מי שנחשב לנשיא שגרם הכי הרבה נזק לקהילה הגאה בארצות הברית, הוא ביקש להבהיר שהתכוון לומר שרבים מחבריו הקרובים הם להט"בים. "השמאל לקח את ההצבעה של הקהילה כמובן מאליו במשך הרבה זמן והתמיכה של הקהילה באבא שלי מדהימה. אני חושב שאתם יודעים, אני גבר שנשוי באושר לאשתו, לארה," הוסיף.

בינתיים בישראל, להט"בים שיוצאים מהארון והם באמת שייכים לקהילה הגאה, מצפים פעמים רבות לקבל את התמיכה המלאה של הוריהם. לא תמיד זה המצב ורבים מהם נאלצים לעזוב את הבית או לעבור למסגרות אחרות. גם בשנת 2020, משפחות רבות, בעיקר מהמגזר החרדי והערבי, מתקשות לקבל את הבן או הבת ולעתים ההשלכות לחוסר הקבלה הן חמורות ויותר מזה. ועדיין, כדאי לקחת בחשבון שגם ההורים צריכים לעבור תהליך מסוים בינם לבין עצמם, ולכן לעתים הקבלה מגיעה בשלב מאוחר יותר. בכתבה שפורסמה בווינט, רואיינו מספר הורים שההשלמה עם המציאות החדשה ארכה להם זמן רב, אבל לבסוף הביאה לקבלה מלאה של הילדים.

במדינת ישראל, להט"בים צעירים המגורשים מבתיהם או נאלצים לברוח ממשפחותיהם, מוצאים מסגרות טיפוליות לטווח קצר וארוך יותר. לעומת זאת, חייהם של להט"בים במדינות שכנות, שבהן לרוב שולטים חוקי האיסלאם או חוקים דתיים אחרים, הם בסכנה מיידית ויומיומית. מחקר שנערך על ידי ארגון "6 ראנג", רשת איראנית ללסביות וטרנסיות, והתבסס על סקר אונליין שהרכיב הארגון, חשף תמונה קשה ביחס ללהט"בים החיים באיראן. לפי הכתבה שפורסמה במאקו גאווה, 19 אחוזים מהנשאלים סיפרו כי ספגו אלימות בין כותלי מערכת הבריאות, זו שאמורה להעניק להם טיפול רפואי, ואילו 50 אחוזים העידו כי לא קיבלו את הטיפול הראוי לו הם זכאים, רק בגלל הנטייה המינית או המגדר שלהם. 20 אחוז מהנשאלים סיפרו שחוו אלימות מהמערכת המשפטית במדינה ו-46 אחוזים אמרו כי חוו אפליה במערכת החינוך האיראנית. נתון גבוה מטריד נוסף שעשוי להעיד על מצבם הנפשי הרעוע של להט"בים איראניים הוא ש-20 אחוזים מהנשאלים הודו כי חוו אלימות מבן או בת הזוג.

במחקר עדויות קשות של להט"בים החיים באיראן, שסיפרו שאיימו עליהם שיתלו איתם אם יתברר ששכבו עם גבר.  גם במערכת החינוך האיראנית המצב לא מעודד. נשאלים רבים דיווחו על תחושת בדידות או חרם חברתי, וזאת משום שכל מי שמעז להתקרב אליהם מתוייג כ"מתרומם". אחד סיפר כי הוא מותקף מינית באופן קבוע בבית הספר משום שהוא אינו "מאצ'ו" כמו שאר הבנים. במקרה אחר נער הופשט על ידי שלושה נערים אחרים, שצילמו את תמונותיו. מאוחר יותר, אחד מהם אנס אותו ואיים שאם יגלה מה קרה – תמונותיו יופצו.

נקווה שאותם להט"בופובים באיראן ובכל העולם ניצלו את יום הכיפורים שחל בשבוע שעבר לבקש סליחה ולהתנצל על המעשים הקשים שלהם כלפי הקהילה הגאה. בהם גם מי שמנצלים את הקהילה לצרכים פוליטיים, כמו בנו של אריק טראמפ שלכל הפחות התבלבל בדבריו. אחד מהאנשים שחזרו בתשובה והחלו לחבוש כיפה, לשמור כשרות ושבת, הוא אמרי קלמן. קלמן שהיה איש חיי הלילה במשך שנים, מי שהקים וניהל את הברים הגאים "כולי עלמא" וה"שפגט" במשך שנים, הרים אינספור מסיבות בליין ה"דרעק" ושימש כיו"ר האגודה למען הלהט"ב, התראיין על כך לארגון ההומואים הדתיים חברותא.

תגובות גולשים לגבי כל מה שהיה השבוע 1.10.20

התגובות עוברות אישור של מנהל האתר טרם פרסומן.
* תגובות המכילות מספרי טלפון לא יאושרו - לצורך כך ניתן להתכתב בהודעות פרטיות באתר. ההרשמה לאתר היא חינם לחלוטין. להרשמה לחצו.

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*
*

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך

עשה ואל תעשה באתרי היכרויות

עשה ואל תעשה באתרי היכרויות

1139 צפיות

אטרף דייטינג, גריינדר, טינדר, קופידון ועוד המון שמות של אתרי היכרויות לגברים שזמינים 24/7 בלחיצת…

עשה ואל תעשה באתרי היכרויות
מאמר חדשותי 29.10

מאמר חדשותי 29.10

1120 צפיות

שבוע עמוס עבר על הקהילה הגאה ששוב עמדה במוקד העניינים והמחלוקות במשכן הכנסת. זו כנראה…

מאמר חדשותי 29.10
מה חשוב לגייז בבית מלון ?

מה חשוב לגייז בבית מלון ?

1108 צפיות

חופשה גיי-פרינדלי: איך לבחור מלון שמתאים לכם? אתם נוסעים לחופשה כדי להירגע, מגיעים לקבלה במלון,…

מה חשוב לגייז בבית מלון ?
מצעדי גאווה 2021 בעולם

מצעדי גאווה 2021 בעולם

1113 צפיות

רגע לפני ששנת 2020 נגמרת והקורונה תישאר מאחור (אמן ואמן), מדינות העולם כבר מתכננות קדימה…

מצעדי גאווה 2021 בעולם
כל מה שהיה השבוע 08.10.20

כל מה שהיה השבוע 08.10.20

1186 צפיות

שבוע לקראת אחרון של סגר (האמנם?) בישראל ובמקביל עוד ועוד החמרות בהנחיות בעקבות מגפת הקורונה…

כל מה שהיה השבוע 08.10.20
כל מה שהיה השבוע 24.09.20

כל מה שהיה השבוע 24.09.20

1229 צפיות

העלייה המשמעותית במספר הנדבקים בישראל מדי יום והסגר המתקרב כתוצאה ממנה, משנים את אופן הצפייה…

כל מה שהיה השבוע 24.09.20
כל מה שרציתם לדעת על פרפ

כל מה שרציתם לדעת על פרפ

1132 צפיות

כל מה שרציתם לדעת על פרפ אם עוד לא שמעתם את המילה פרפ, אתם אולי…

כל מה שרציתם לדעת על פרפ