תפריט

מאמר חדשותי 22.10

פורסם
1038 צפיות
מאמר חדשותי 22.10

המסמך של הרב בני לאו והבחירות שתמיד מהוות אפשרות ריאלית ואי אפשר לדעת מתי הן יקרו בפעם הבאה, גורמים לחברי כנסת להבין שאפשר לעשות כותרות בקלות על חשבון הקהילה הגאה. ואיזה חבר כנסת או שר בממשלה לא רוצה להופיע במהדורה המרכזית ושידברו עליו כל השבוע בלל פליטת פה לכאורה בלייב באינסטגרם? נפתלי בנט בוודאות מוכן לכך, אז מה הפלא שזה היה הנושא החם של השבוע, ובטח ילווה אותנו גם בשבוע הבא.

זה היה שבוע של הצהרות ואמירות כנות עבר על הקהילה הגאה בישראל עם מפלגת ימינה בכיכובה של חברי הכנסת נפתלי בנט ובצלאל סמוטריץ, וגם ברחבי העולם עם בשורה משמחת וחיובית של האפיפיור פרנציסקוס.

בשבוע שעבר, במהלך שיחה עם מעיין אדם הצהיר יו"ר ימינה שהוא בעד מתן זכויות אזרחיות שוות לחברי הקהילה. ההצהרה זכתה להרמת גבה מצד חברי קהילה רבים וארגונים גאים, שזוכרים את עשרות הפעמים שחברי מפלגת ימינה הפילו הצעות חוק להט"ביות בכנסת. ועדיין, היו מי שבחרו להישאר אופטימיים לאור המסר החיובי שבנט מסר בקול ברור וצלול לטובת הקהילה. כמה ימים מאוחר יותר סמוטריץ הפך את הקערה על פיה והודיע שסוגיית הלהט"ב לא מעניינת את רוב אזרחי ישראל כעת בזמן מגפת הקורונה, ושהוא יתנגד לכל חוק הקשור בזכויות אזרחיות, בין היתר בנישואים וגירושים אזרחיים שאינם על ידי הרבנות.

איך בנט פתר את המבוכה בחסות "הכנות של סמוטריץ"? האמת, די בקלות. הוא חזר בעצמו על הצהרתו החד-משמעית, ובעצם המיר את דעתו בתוך פחות משבוע. בריאיון בגל"צ הוא הסביר שהוא מכבד את הקהילה אבל לא מחויב לקדם חקיקה. שניהם כנראה צריכים ללמוד מהאפיפיור שבהצהרה מרגשת הודיע שיש לאפשר איחוד אזרחי לזוגות חד מיניים. הבשורה של פרנציסקוס שידוע בגישתו הליברלית ביחס לקודמיו בתפקיד, היא בשורה אמיתית וחיובית לקהילה הגאה בעולם כולו ובפרט בעולם הנוצרי.

האפיפיור יוכל בהחלט להיכנס למסעדת "ווי מקסיקו" שבסקוטלנד שאסרה מלקוחות בעלי דעות הומופוביות, טרנסופוביות וגזעניות להיכנס אליה. בנט, שהייתה לו דוברת לסבית מוצהרת, וסמוטריץ שממשיך בקו הלהט"בופובי בחסות המסורת היהודית – יישארו בחוץ. בינתיים, הציבור הגאה בישראל ימשיך לקוות שהציבור הדתי, שחלוק בין התמיכה בקהילה לבין התנגדות למתן זכויות, ייבחר נכונה – לטובת הליברליזם והשוויון.

"ווי מקסיקו" הוא לא בית העסק היחיד שנוקט עמלה ברורה נגד אפליה וגזענות ונדמה שההשראה למעשה הגיעה מחנות הקוסמטיקה "לאש סטור" שבבירה הסקוטית. החנות זכתה לשבחים רבים אחרי שתלתה שלט בכניסה עם הכיתוב: "החנות שלנו היא מרחב בטוח עבור חמלה וכבוד, אנו לא נסלח ולא נתמוך במעשי שנאה".

האם יש קשר בין המסעדה הסקוטית לבין הרשת החברתית טיקטוק? סביר להניח שטיקטוק קיבלו השראה מהחלטת רשת פייסבוק לפעול נגד הכחשת שואה אבל אולי גם מהמסעדה בסקוטלנד… טיקטוק הכריזו אתמול שתפעל להסרת השמצות נגד קהילת הלהט"ב ורמיזות אנטישמיות. החברה פרסמה הבוקר עדכון להגדרה לתוכן שנאה בפלטפורמה ושיפור הכלים המשמשים לאתר ולאכוף את איסור הפרסום של תוכן כזה בפלטפורמה. מעתה גם תוכן פוגעני מרומז שלכאורה אינו מפר את כללי הקהילה יוגדר כבעייתי ויוסר, דוגמת תכנים המקדמים טיפול בהמרה או תכנים המעודדים את הרעיון המטעה שאנשים לא נולדים להט"ב.

תגובות גולשים לגבי מאמר חדשותי 22.10

התגובות עוברות אישור של מנהל האתר טרם פרסומן.
* תגובות המכילות מספרי טלפון לא יאושרו - לצורך כך ניתן להתכתב בהודעות פרטיות באתר. ההרשמה לאתר היא חינם לחלוטין. להרשמה לחצו.

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*
*

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך

מאמר חדשותי 29.10

מאמר חדשותי 29.10

1051 צפיות

שבוע עמוס עבר על הקהילה הגאה ששוב עמדה במוקד העניינים והמחלוקות במשכן הכנסת. זו כנראה…

מאמר חדשותי 29.10
כל מה שהיה השבוע 08.10.20

כל מה שהיה השבוע 08.10.20

1121 צפיות

שבוע לקראת אחרון של סגר (האמנם?) בישראל ובמקביל עוד ועוד החמרות בהנחיות בעקבות מגפת הקורונה…

כל מה שהיה השבוע 08.10.20
כל מה שהיה השבוע 23.10.20

כל מה שהיה השבוע 23.10.20

1034 צפיות

המסמך של הרב בני לאו והבחירות שתמיד מהוות אפשרות ריאלית ואי אפשר לדעת מתי הן…

כל מה שהיה השבוע 23.10.20
מצעדי גאווה 2021 בעולם

מצעדי גאווה 2021 בעולם

1050 צפיות

רגע לפני ששנת 2020 נגמרת והקורונה תישאר מאחור (אמן ואמן), מדינות העולם כבר מתכננות קדימה…

מצעדי גאווה 2021 בעולם
כל מה שהיה השבוע 24.09.20

כל מה שהיה השבוע 24.09.20

1165 צפיות

העלייה המשמעותית במספר הנדבקים בישראל מדי יום והסגר המתקרב כתוצאה ממנה, משנים את אופן הצפייה…

כל מה שהיה השבוע 24.09.20