תפריט

תרבות גאה: טלוויזיה, קולנוע ותיאטרון

פורסם
1031 צפיות
תרבות גאה: טלוויזיה, קולנוע ותיאטרון

תרבות גאה התפתחה החל משנות ה-2,000 ועוד קודם לכן בעיקר דרך הקולנוע. עם השנים, יותר ויותר תכנים להט"בים הופיעו גם על המסך הקטן וגם על הבמות, בתיאטרון, במחול ובפרפומנס.

בישראל כיום עשרות אמנים, זמרים, שחקנים, במאים ויוצרים הם מחוץ לארון והם מקדמים תכנים גאים בכל מדיה אפשרית. כיום כל ערוץ טלוויזיה או חברת הפקות שמכבדים את עצמם יוצרים ומעלים תכנים שפונים לקהילה הלהטב"ית וכמובן לחברה הישראלית כולה. זה בלי להזכיר פסטיבלים ומופעים בניהול וביוזמת ארגוני הקהילה ואמנים גאים, שגדלים וגדלים משנה לשנה.

גם בשנת 2020 (מה שנשאר ממנה) לא חסרים תכנים על הקהילה הלהט"בית על המסך הקטן והמסך הגדול. הנה הבולטים ביותר שאתם חייבים לראות – בייחוד בזמן הבידוד או הסגר:

גאווה על המסך הקטן

אם עדיין אין לכם נטפליקס, זה הזמן להתחבר לאפליקציה שמשאירה אבק לאחרים עם כל מה שקשור לתכנים גאים. קשה לבחור רק כמה תכנים בודדים, אז הבאנו לכם טעימה מכל סוג בשירות התוכן שמחדש תכנים כל יום ומפתיע בכל פעם מחדש:

דוקו גאה –  "הכל אודות ארמיסטד מופין": מחבר הספר "סיפורי סן פרנסיסקו" מתגלה כאן במלוא הדרו עם סיפור חיים מרשים שמראה את השינוי של האיש השנוי במחלוקת מעבר בתור שמרן ועד לחביב הקהילה הלהטב"ית.

גאווה מתוסרטת – "פוזה": הסדרה הצבעונית מתרחשת בשנת 1987 עם בלאנקה, דמות מיתולוגית בעולם הנשפים הנודע של קהילת הלהט"ב בניו יורק, שפותחת בית משלה לקהילה הגאה. עם הרבה תלבושות צבעוניות, איפור צבעוני עוד יותר ותסריט מדויק, פוזה מציגה תקופה של פריחה מינית בקהילה הגאה שהתחילה לצאת מהארון לרחובות, ועוד על עקבים.

ריאליטי גאוה: "מירוץ הדראג של רופול": רו-פול, המלכה הבלתי מעורערת של הדראג באמריקה, עברה למסך הקטן עם ריאליטי שמחזיק מעמד כבר יותר מ-10 עונות. בתוכנית מתחרות מלכות דראג שרוצות את הטייטל של כוכבת הדראג הבאה של אמריקה, ואתם יכולים לתאר לעצמכם את השיחות המצחיקות, תלישות הפאות, והצעידה הגאה על המסלול בסדרה שהביאה את הגאווה לקדמת המסך.

פסטיבל הקולנוע הגאה TLVFest

פסטיבל הקולנוע הגאה מתקיים כל שנה בחודש הגאווה (יוני) כשאין קורונה. אבל גם בזמן המגפה והסגר, אתם יכולים ליהנות מהסרטים המעולים שמוצגים מדי שנה בפסטיבל בצפייה ישירה או בחברות הכבלים שמשדרות את הסרטים במהלך השנה. בולטים במיוחד בין הסרטים שעלו לרשת לאחרונה, "הרבנית פאלש", "רעם מן הים", "טרנסקידס הסרט" הישראליים ו-"כאן זה לא ברלין", "הגן העזוב", ו-"המסע לדרום" בגזרה הבינלאומית. את הפסטיבל בשנה האחרונה פתח הסרט "15 שנה" של יובל הדדי שבוחן מקרוב את הבורגנות הגאה בתל אביב ונוגע גם בנושאים שלא מדברים עליהם בקהילה – חובת צפייה ללהטב"ים שמתעניינים בנושא שמושתק הרבה פעמים.

סרטים להט"בים נוספים אפשר לראות בפסטיבל הסטודנטים של אוניברסיטת תל אביב שמתקיים מדי שנה בחודש ספטמבר-אוקטובר. אחד הסרטים, "ריקוד חסידי", מספר את סיפורה של טרנסית ממשפחה חרדית ואת חוסר הקבלה של אמה.

מופעים להטב"ים (במתכונת קצת אחרת)

הקורונה מקשה על כולם להעלות מופעים ולמלא אולמות, אבל בקהילה הגאה יודעים איך להתמודד עם בעיות כאלה על הוודג' ועל חמתם של המלעיזים. עדיין במתכונת מצומצמת, תוכלו ללכת לפעילויות משותפות (כן כן, בהתאם לתקנים) של הקהילה הלהטב"ית שעוזרים לשמור על קשרים וחיבור בקהילה גם בימי מגיפה.

ההצגה "בוקר טוב קיפוד" בתיאטרון התמונע  מעבירה מסר על תקשורת באמצעות שפה אישית של רועי ויובל, שני צעירים שנפגשים לסטוץ שמתפתח להיכרות ארוכה ועמוקה. יצירת הביכורים של הבמאי רועי יוסף בוחנת מקרוב סיטואציות שונות בחיים דרך שפה ייחודית שצריך לראות כדי להבין את העומק שלה, לעתים ללא בשורה של ממש.

העולם עומד במקום כרגע, אבל זה לא אומר שאי אפשר ליהנות מתכנים שפונים לקהילה הגאה ומושכים גם לא מעט סטרייטים מרחבי הארץ והעולם. עד שעולם התרבות יחזור לעצמו, אפשר ליהנות מתכנים גאים על המסך הקטן ומדי פעם, גם ממופעים ואירועים להטב"ים ששומרים על הגחלת של הקהילה. במרחק שני מטר כמובן. בתקווה שנוכל לצפות בתרבות גם ללא מסכים מפרידים ובלי הזום.

תגובות גולשים לגבי תרבות גאה: טלוויזיה, קולנוע ותיאטרון

התגובות עוברות אישור של מנהל האתר טרם פרסומן.
* תגובות המכילות מספרי טלפון לא יאושרו - לצורך כך ניתן להתכתב בהודעות פרטיות באתר. ההרשמה לאתר היא חינם לחלוטין. להרשמה לחצו.

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*
*

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך

מאמר חדשותי 22.10

מאמר חדשותי 22.10

1039 צפיות

המסמך של הרב בני לאו והבחירות שתמיד מהוות אפשרות ריאלית ואי אפשר לדעת מתי הן…

מאמר חדשותי 22.10
כל מה שהיה השבוע 17.09.20

כל מה שהיה השבוע 17.09.20

1053 צפיות

אז מה חדש בקהילה הגאה בארץ וברחבי העולם בשבוע החולף? זה המקום להתעדכן, לדעת ולשמוע…

כל מה שהיה השבוע 17.09.20
מה חשוב לגייז בבית מלון ?

מה חשוב לגייז בבית מלון ?

1045 צפיות

חופשה גיי-פרינדלי: איך לבחור מלון שמתאים לכם? אתם נוסעים לחופשה כדי להירגע, מגיעים לקבלה במלון,…

מה חשוב לגייז בבית מלון ?
כל מה שהיה השבוע 24.09.20

כל מה שהיה השבוע 24.09.20

1165 צפיות

העלייה המשמעותית במספר הנדבקים בישראל מדי יום והסגר המתקרב כתוצאה ממנה, משנים את אופן הצפייה…

כל מה שהיה השבוע 24.09.20
כל מה שהיה השבוע 1.10.20

כל מה שהיה השבוע 1.10.20

1025 צפיות

בישראל, הסגר ממשיך להחריף וסופו לא נראה באופק והאיסורים על טיסות לחו"ל בזמן הסגר עדיין…

כל מה שהיה השבוע 1.10.20
עשה ואל תעשה באתרי היכרויות

עשה ואל תעשה באתרי היכרויות

1070 צפיות

אטרף דייטינג, גריינדר, טינדר, קופידון ועוד המון שמות של אתרי היכרויות לגברים שזמינים 24/7 בלחיצת…

עשה ואל תעשה באתרי היכרויות
מוצרי סקס

מוצרי סקס

1026 צפיות

אתם רוצים לענג את בן הזוג שלכם? או שאתם לבד בבית ורוצים להתפנק אבל נמאס…

מוצרי סקס