תפריט

כל מה שהיה השבוע 24.09.20

פורסם
1165 צפיות
כל מה שהיה השבוע 24.09.20

העלייה המשמעותית במספר הנדבקים בישראל מדי יום והסגר המתקרב כתוצאה ממנה, משנים את אופן הצפייה בתרבות. ענף התרבות, התיאטראות, בתי הקולנוע, הסטנדאפ וההופעות החיות, סגור כבר המון חודשים. יש יוצרים ואמנים להט"בים שמאפשרים לנו לצפות בתכנים תרבותיים ברשת.

אחד מהם הוא אוריאל יקותיאל שהעלה את המופע שלו "לא מעמיד פנים" לאתר מקוון. הכרטיסים מוזלים מאוד יחסית להופעות מהסוג הזה וניתן לרכוש כרטיס אחד ולצפות במחשב עם כל המשפחה. אוריאל הרים מופע סטנד אפ קומי-מוסיקלי שרק אישיות כמותו יכולה להרים ומתאר את המאבק התמידי בין הדרך בה אנחנו מציגים את החיים שלנו כלפי חוץ, לבין "התדמית" שלנו בה אנחנו כלואים. במופע שעוסק גם בנושאים עמוקים ופילוספיים מעט, אוריאל מגלם המון דמויות ומשלב אותן בנאמברים ועם רקדנים. בחלק מהזמן הוא גם, איך לא, נועל עקבים. לפרטים נוספים היכנסו לאתר צוותא.

כבר יש לכם תוכניות ליום כיפור? בשבוע שעבר נפתח שרות האונליין של הפסטיבל הבינלאומי לקולנוע גאה שכרגע יש בו 33 סרטים נפלאים. מנהלי הפסטיבל מקווים להוסיף סרטים נוספים בקרוב. לצפייה ורכישה היכנסו לאתר: https://online.tlvfest.com/

הפסטיבל גם פרסם מלגה על שמו של חן לנגר, המתנדב שנפצע בפיגוע בבר-נוער לפני כעשור והלך לעולמו לפני מספר חודשים. חן השאיר מורשת חברתית ואקטיביסטית מפוארת, ומשפחתו בחרה להנציחו באמצעות תרומה לקהילה. המלגה מיועדת ליצירת סרט תיעודי קצר בנושא הקשור לקהילת הלהט"ב.

לקול הקורא והדד-ליין להגשה: http://tlvfest.com/tlv/he/2020/09/05/doc_script_form/

וחוץ מתרבות, הנה דברים חשובים שישאירו אתכם מעודכנים:

שופטי בית המשפט העליון, ביניהם נשיאת ביהמ"ש אסתר חיות, הורו למדינה להעמיד לדין משמעתי את הרב שמואל אליהו, רב העיר צפת, בגין התבטאויות גזעניות ופוליטיות. בפסק דין ארוך ומנומק הם קובעים כי דבריו חרגו מתפקידו כרב עיר, ועל כן יש מקום להעמידו לדין משמעתי. חלק מההתבטאויות, קבע השופט אלכס שטיין, לוקים בחוסר סבירות קיצוני ועל כן הם מורים להעמיד אותו לדין משמעתי.  כך פרסמו ב"ישראל היום".  כזכור, הרב התבטא נגד הקהילה הגאה מספר פעמים ולכן מדובר בבשורה משמועתית וחיובית מאוד לקהילה ולכל מי שממשיך להפיץ שנאה ולהט"בופוביה – בטח כשמדובר באיש ציבור או עובד מדינה.

אם בא לכם להשתעשע קצת, צפו בסרטון שפורסם לפני כמה שנים ובוו הרב  דווקא תומך בהומואים: https://www.facebook.com/watch/?v=1527907027304246 .

עוד עם אנשי דת, ועכשיו קפיצת מדרגה עד לאפיפיור. בשבוע שעבר פגש האפיפיור פרנציסקוס כ-40 הורים לילדים להט"בים, שהעניקו לו במתנה חולצת גאווה והביעו בפניו את הדאגה שלהם מהתבטאויות של הכנסייה נגד להט"בים. רבים מהם ראו בעצם קיום הפגישה צעד חיובי, אבל הדרך שבה בחר להגיב עוררה בהם תקווה עצומה: "הכנסייה אוהבת את הילדים שלכם בדיוק כפי שהם". במאקו גאווה שפרסמו את הידיעה, דווח שזו לא הפעם הראשונה שהאפיפיור בן ה-82 מתבטא בצורה מכילה כלפי להט"בים. ובעצם מתחילת כהונתו לפני כשבע שנים, הוא תומך בקהילה הגאה ומציג יחס שונה לגמרי מקודמו בתפקיד. הוא אפילו קיבל את נטייתם ההומוסקסואלית של כמרים שונים.

וחזרה לשמרניות ולחוסר הקבלה של יותר מדי אזרחים בישראל ובפרט בפריפריה (קצת מזכיר לנו את הוותיקן) –  דגלי גאווה נתלשו בבית של זוג הומואים שחי בבאר שבע. הם התעוררו בלילה לשמוע קריאות גנאי נוראיות בסגנון "מוות להומואים". המשטרה הודיעה שתפתח בחקירה וראש העיר מיהר לגנות את האירוע בכל תוקף. ועדיין, צריך לזכור שבשלושת החודשים האחרונים אירעו בבירת הנגב ארבעה (!) פשעים נגד הקהילה הגאה.

תגובות גולשים לגבי כל מה שהיה השבוע 24.09.20

התגובות עוברות אישור של מנהל האתר טרם פרסומן.
* תגובות המכילות מספרי טלפון לא יאושרו - לצורך כך ניתן להתכתב בהודעות פרטיות באתר. ההרשמה לאתר היא חינם לחלוטין. להרשמה לחצו.

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*
*

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך

מאמר חדשותי 29.10

מאמר חדשותי 29.10

1052 צפיות

שבוע עמוס עבר על הקהילה הגאה ששוב עמדה במוקד העניינים והמחלוקות במשכן הכנסת. זו כנראה…

מאמר חדשותי 29.10
כל מה שרציתם לדעת על פרפ

כל מה שרציתם לדעת על פרפ

1063 צפיות

כל מה שרציתם לדעת על פרפ אם עוד לא שמעתם את המילה פרפ, אתם אולי…

כל מה שרציתם לדעת על פרפ
מה חשוב לגייז בבית מלון ?

מה חשוב לגייז בבית מלון ?

1045 צפיות

חופשה גיי-פרינדלי: איך לבחור מלון שמתאים לכם? אתם נוסעים לחופשה כדי להירגע, מגיעים לקבלה במלון,…

מה חשוב לגייז בבית מלון ?
מאמר חדשותי 22.10

מאמר חדשותי 22.10

1039 צפיות

המסמך של הרב בני לאו והבחירות שתמיד מהוות אפשרות ריאלית ואי אפשר לדעת מתי הן…

מאמר חדשותי 22.10
כל מה שהיה השבוע 08.10.20

כל מה שהיה השבוע 08.10.20

1122 צפיות

שבוע לקראת אחרון של סגר (האמנם?) בישראל ובמקביל עוד ועוד החמרות בהנחיות בעקבות מגפת הקורונה…

כל מה שהיה השבוע 08.10.20
כל מה שהיה השבוע 23.10.20

כל מה שהיה השבוע 23.10.20

1035 צפיות

המסמך של הרב בני לאו והבחירות שתמיד מהוות אפשרות ריאלית ואי אפשר לדעת מתי הן…

כל מה שהיה השבוע 23.10.20
כל מה שהיה השבוע 17.09.20

כל מה שהיה השבוע 17.09.20

1053 צפיות

אז מה חדש בקהילה הגאה בארץ וברחבי העולם בשבוע החולף? זה המקום להתעדכן, לדעת ולשמוע…

כל מה שהיה השבוע 17.09.20